Klon Ustaz (2014) Skrin Di 9



Klon Ustaz mengisahkan tentang Amir lakonan Syarul Ridzuan yang juga merupakan seorang pelajar di sebuah universiti tempatan. Amir mempunyai dua sahabat baik dan mereka merupakan pelajar nakal yang sering menimbulkan masalah kepada semua termasuk ketika berada dalam kelas.

Peribadi Amir tidak sebaik mana tetapi pertemuan dengan Mastura (lakonan Anzalna Nasir) yang kebetulan mahu ke surau telah meninggalkan kesan yang mendalam kepada dirinya. Keperibadian Mastura begitu tertib, bertudung labuh dan menjadi contoh muslimah yang baik mencairkan hati Amir yang tidak keruan memandangnya. Pelbagai helah dan idea muncul untuk mencari jalan bagaimana untuk terus berhubung dan bertentang mata dengan gadis pujaannya sehingga menimbulkan pelbagai idea gila kepadanya.

Untuk terus kekal berhubung, Amir mengambil keputusan untuk menukar penampilan diri agar dilihat lebih alim dan seperti orang agama. Mengenakan jubah dan kopiah, Amir selalu datang ke surau mengikuti Mastura untuk bertegur sapa. Selepas sahaja dia bertegur Amir akan pulang tanpa menunaikan sembahyang. Kelibat Amir yang berpura-pura alim itu menarik perhatian Ustaz Hafiz sehinggalah ditegur atas perbuatannya itu. Amir perlahan-lahan berubah ke arah kebaikan selepas itu.

Pelakon: Syarul Ridzuan, Anzalna Nasir, Man Raja Lawak, Roy Azman dan ramai lagi.
Download Link: SINI


Back To Top